A K T U A L N O Ś C I

RELAKSACYJNIE W BARANOWIE I KAZIMIERZU

W sobotę, 3 września 51-osobowa grupa wyruszyła na wycieczkę turystyczną do Baranowa Sandomierskiego i Kazimierza nad Wisłą. Wyjazd autokarem zaplanowany był na godzinę 6:30 z racji dość długiej trasy do przebycia. Wycieczka miała charakter rekreacyjno - turystyczny.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie zamku i ogrodu w Baranowie Sandomierskim. Pani przewodnik zaznajomiła zwiedzających z historią obiektu oraz losami po II Wojnie Światowej, kiedy część zamku służyła jako magazyn. Około 10:40 wyjechaliśmy z Baranowa w kierunku najważniejszego punktu wycieczki - Kazimierza Dolnego. Na miejscu spotkaliśmy się z przewodnikiem, a przygodę w mieście rozpoczęliśmy od zwiedzania muzeum przyrodniczego, bogatego w piękne ilustracje, okazy miejscowej fauny. W trakcie zwiedzania przewodnik zaznajamiał nas z historią miasta, które naprawdę zachwyca architekturą. Dotarliśmy do centrum Kazimierza, obejrzeliśmy mały i duży rynek, po czym udaliśmy się w fantastyczną przejażdżkę melexami do Korzeniowego Wąwozu. To wyjątkowe miejsce zachwycało potęgą odkrytych przez działanie wody korzeni drzew. Zwiedzanie miasta podsumowaliśmy krótkim, relaksacyjnym odpoczynkiem nad bulwarem wiślanym przy pięknej, słonecznej, utrzymującej się przez cały dzień pogodzie.

Wracaliśmy z Kazimierza ze śpiewem na ustach, zadowoleni z całego dnia. Czekał na nas jeszcze wieczorny grill, sowita kolacja, kawa, herbata i wspólne wspominanie wycieczki. Wróciliśmy do domów w godzinach późnowieczornych pełni nadziei na kolejne, równie udane wypady.