A K T U A L N O Ś C I

"WĘDRUJ RAZEM Z NAMI"

Piesza wycieczka na trasie Sucha Dolina - Piwniczna Zdrój

Punkt 7.30 rano wyjechaliśmy autokarem spod UG w Pleśnej w stronę Piwnicznej. Zapowiadała się dobra pogoda i faktycznie aura sprzyjała przez całą wycieczkę. Podczas jazdy kierownik wycieczki - Jan Wójtowicz zaznajomił wszystkich ze szczegółami trasy. Uczestnicy otrzymali pamiątkowe naszywki, które towarzyszyć nam będą podczas kolejnych rajdów. O 9.45 pełni optymizmu i zadowoleni wyruszyliśmy spod parkingu na Suchej Dolinie. Wg planów rajd miał nam zając około 4 godz. Jednak - jak to bywa w przypadku pieszych wędrówek - nigdy nic nie wiadomo, i czas przejścia trasy nieco nam się wydłużył.

Na początku było pod górkę. Pierwszy dłuższy postój zaplanowaliśmy w Bacówce na Obidzy. Pierwszy posiłek w plenerze z widokiem na uroczą panoramę Beskidu. Stamtąd już skierowaliśmy się na najwyższe wzniesienie wędrówki - Wielki Rogacz (1182 m n.p.m.). Szlak czerwony prowadził nas do momentu, gdy weszliśmy pod zalesione strome podejście, które wyznaczał niebieski szlak turystyczny. Na szczycie na chwile przystanęliśmy, pokonawszy ostatnie strome wyjście. Teraz już było "z górki", udaliśmy się czerwonym i żółtym szlakiem w kierunku Piwnicznej przez Niemcową. Na rynku w Piwnicznej obowiązkowy ciepły posiłek i dalej - zgodnie z harmonogramem wycieczki - czekała na nas pijalnia wód po drugiej stronie Popradu. Za symboliczne pieniążki można było czerpać ze źródła do woli. Zabawiliśmy tam niedługo, po czym wyjechaliśmy w kierunku powrotnym.

Ostatnim punktem wycieczki była pasieka "Bartnik" koło Stróż, gdzie każdy mógł zaopatrzyć się w naturalny mód pszczeli oraz zwiedzić kompleks pasieki. Niestety było już dość późno i trzeba było wracać do domu. Na szczęście wystarczyło czasu, by zapoznać się z miejscowymi strusiami, pawiami czy kaczkami. Do Pleśnej dojechaliśmy na godz. 20.00 - może trochę zmęczeni, ale za to bardzo zadowoleni z całego dnia. Nie zapomnimy cudnych widoków, spokoju na łonie natury i radości, jakie nam towarzyszyły z każdym przebytym kilometrem.

Na koniec warto zauważyć, że zwiększa się liczba chętnych z Gminy Pleśna na piesze wycieczki. W Piwnicznej było nas już 30, i mamy wielką nadzieję, że ilość zapalonych wędrowców będzie rosnąć.

***

Korzystając z okazji, informujemy o wstępnych, planowanych terminach dwóch kolejnych pieszych wycieczek:

sobota, 23 lipca - Beskid Niski
sobota, 13 sierpnia - Małe Pieniny
Szczegółowe informacje pojawią się wkrótce na stronie.