A K T U A L N O Ś C I

Na słowackich szlakach Tatr Wysokich
- krótko o piątej wycieczce w ramach akcji "Wędruj Razem z Nami"

Najwyraźniej w tym roku nie mieliśmy szczęścia do wakacyjnych wycieczek w Tatry. Podobanie jak w lipcu, sierpniowy wypad na Słowację przebiegał w strugach deszczu lub zachmurzeniu. Walory turystyczne Doliny Zimnej Wody - bo tam właśnie udaliśmy się - zapierają dech w piersiach, niemniej jednak kiepskie warunki atmosferyczne, także warunki na szlaku zmusiły nas do zmiany planów i skrócenia trasy.
    Mimo to udało nam się odkryć kilka tajemnic tego przepięknego regionu, które przede wszystkim tkwią w uroku potoku o nazwie "Zimna Woda" ("Studeny Potok"), który piętrzy się miejscami, tworząc wyjątkowe kaskady, wodospady, zaś niżej łagodnie spływa otoczony głazami sporych rozmiarów. Owe wodospady spotkaliśmy na wyższych odcinkach żółtego szlaku, którym rozpoczęliśmy nasze wędrowanie z Tatrzańskiej Leśnej. Niestety, dotarłszy do najstarszego schroniska w całych Tatrach - Reinerowej Chaty (wybudowane w 1863 roku), zawróciliśmy w stronę Starego Smokowca szlakiem czerwonym, mijając po drodze Hrebieniok oraz w dole "Schronisko Bilika". Schodząc nie byliśmy w stanie dostrzec żadnych szczytów w oddali, które spowite były to mgłą to chmurami. Chociaż nie zrealizowaliśmy kompletnego programu wycieczki, na pewno zapamiętamy ten zakątek. i kto wie, może w przyszłości tam powrócimy, gdyż piękno tego miejsca zaprasza ponownie. Z pewnością wielu z nas chciałoby tam znowu zawitać.